Home Ondernemen Hoe u uw klantentevredenheid kunt verhogen

Hoe u uw klantentevredenheid kunt verhogen

door Timothy
0 Reactie

Het meten van klantentevredenheid en juist ook het verhogen wordt tegenwoordig steeds belangrijker. Dit onderwerp komt steeds vaker terug op de agenda van bedrijven. Een hogere klantentevredenheid kan namelijk bijdragen aan het succes van je bedrijf. Uit onderzoek is gebleken dan tevreden blije klanten 140% meer uitgeven dan ontevreden mindere blije klanten. Blije klanten zijn dus sneller geneigd om aankopen te doen. Hoe kun je precies de klantentevredenheid verhogen, een aantal tips.

Zorg voor een adequate en snelle klachtenafhandeling

Een klacht van een klant langzaam en niet adequaat afhandelen kan negatief zijn voor je bedrijf. Het slecht afhandelen van een klacht geeft de klant het gevoel dat ze niet serieus worden genomen. Een bedrijf moet een klacht zien als een kans en als doel stellen de klacht zo snel en goed mogelijk af te handelen. Geef de klant het gevoel dat je met hem of haar meedenkt en werk aan oplossingen.

Voldoende, eerlijk en direct contact wordt gewaardeerd

Een klant hecht waarde aan contact. Is het contact direct en eerlijk dan wordt dat erg gewaardeerd. Ook is het belangrijk dat er een bepaalde mate van balans in het contact aanwezig is. Communicatie is belangrijk. Gebeurt er iets met je product of dienst communiceer dit gelijk met de klant. Minder goede ervaringen van klanten komt vaak genoeg door het geven van onjuiste informatie of juist een gebrek aan informatie. Zit het met de communicatie goed dan zullen je klanten sneller tevreden zijn.

Geef een beloning aan je klanten

Bekijk eens je klantenbestand. Allen zouden nogmaals een aankoop doen. Beloon deze klanten met bijvoorbeeld een cadeau of een aantrekkelijke aanbieding. Het doel is upselling, maar geef de klant het idee van waardering. De klant is dan blij en jij als bedrijf bent blij. Ook extra’s dragen bij zonder dit in rekening te brengen. Het komt erop neer dat je laat blijken dat je jouw klant waardeert. Doe je dit dan zul je zien dat dit de klantentevredenheid verhoogt.

Zorg dat je tevreden blije werknemers hebt

Heel vervelend tijdens het shoppen in een winkel of tijdens telefonisch contact is chagrijnig personeel. De klantervaring wordt daardoor slecht en als klant zul je geen positief gevoel overhouden aan het bedrijf. Daarom is het van belang dat je investeert in het tevreden houden van je werknemers. Tevreden personeel heeft namelijk een grote invloed op de tevredenheid van de klanten. Al het personeel moeten een hoge motivatie hebben om de klanten zo tevreden en blij mogelijk te houden. Want blij personeel zorgt gewoon voor blije klanten.

You may also like

Leave a Comment

logo-menufooter

Nebib, hét platform voor zakelijke nieuwtjes en ontwikkelingen. Onze missie is om jou relevante, betrouwbare en toegankelijke informatie te bieden. 

Recente berichten

Nebib.nl – Alle rechten voorbehouden